onsdag 5 september 2018

227. Aino Trosell: Evigt unga

Evigt unga - Aino Trosell

Kanske borde jag ha blivit varnad av "omslagsbilden" eller beskrivningen av den här ljudnovellen på temat ny kärlek sent i livet. Lite för mycket påminner den om det senaste jag läste av Aino Trosell, som jag då var rätt elak mot, tycker jag nu. Det är inte minsta överraskning att det går som det går när Ethel och Karl-Göran träffas i parken - möjligen blir jag lite överraskad av att det går så fort. Men annat jag har läst av henne har jag uppskattat mer, så jag ska nog bara försöka vara lite mer selektiv. När hon rör sig åt deckar- och spänningsgenren landar det bättre hos mig.

(Uppläsaren Louise Raeder ska förmodligen förmedla en feelgood-känsla, men lyckas mest låta som om hon hela tiden försöker låta bli att skratta åt historien. Hon kan också bättre än så här.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar