onsdag 13 juni 2018

130. Ian Edginton och I. N. J. Culbard: En studie i rött


Sherlock Holmes kan man egentligen läsa i vilken ordning som helst. Visserligen finns det en historia som löper över hela kanon (fyra romaner och 56 noveller), inte minst inkluderande Watson och hans giftermål, men jag minns inte att det skulle vara gott om anspelningar på tidigare fall i de berättelser jag har läst. Nu kom jag tillbaka till den allra första historien, här i serieversion, och det har tjusningen att man får vara med när Holmes och Watson träffas:


Annars fungerar det utmärkt, trots att jag för ett litet tag sedan läste den sista av de fyra romanerna. De finns allihop bearbetade och tecknade av samma team, så jag återkommer nog till de två återstående här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar