söndag 2 juni 2019

110. Jeff Kinney: Gregs bravader


Ingen har väl trott att jag ligger i framkant vad gäller ungdomskultur, så därför bör det inte förvåna att jag först nu har hittat fram till den här fiktiva dagboken av middle school-eleven Greg. (En kollega med tonårspojkar tipsade.) Det verkar i skrivande stund finnas tretton delar, och så länge vet jag inte om jag håller ut. Men det är ibland riktigt roligt när Greg ljuger och fuskar sig genom skola och fritid. Han har det nog varken bättre eller sämre än de flesta, men hans egen uppfattning är att det är mycket synd om honom.

Det är mycket lättläst, inte minst på grund av formen med insprängda teckningar:


och jag tror det här kan vara något att sätta i händerna på pojkar i Gregs ålder som inte annars gärna läser en bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar