söndag 29 januari 2017

11. Gunnar Ericsson: Gnäll och gny i Svitjod


Denna fjortonde bok av Gunnar Ericsson med teckningar av EWK avhandlar slutet av 1968 och större delen av 1969, eller 968 och 969, om man accepterar fiktionens förutsättning att det hela utspelar sig på vikingatiden. Nu har det kommit så långt att det förekommer en och annan politiker som varit verksam intill närtid, till exempel de båda ungdomsförbundsordförandena Bosse Sidvördnad och Per Trotsvänstre:


Liksom i de senaste delarna har jag svårt att identifiera humorn, men jag tror ändå att jag ska försöka ta mig igenom de återstående fyra böckerna. Jag gissar att de vid det här laget hade fått en läsekrets, dominerad av typen "äldre släkting som det annars är svårt att köpa julklapp till".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar