fredag 26 maj 2017

69. Sven Olov Karlsson: Samtalet


Min uppsamlingslyssning av tillgängliga radionoveller är i och med denna avslutad, det vill säga jag är ikapp med vad som har sänts tidigare. Den här sändes i januari, men är inte det minsta vintrig. Det handlar om Sofia som tar tillfället i början av terminen - det där vi väl alla har varit med om, när det ska skrivas uppsats om sommarlovet - till att berätta en skröna värdig Lars Molin. Sedan följs den inte riktigt upp, utan berättelsen tar en annan väg, men det blir bra det också. Jag har inte läst något av Sven Olov Karlsson tidigare, men det känns som om jag skulle kunna gilla det.

4 kommentarer:

  1. Om det är den Sven Olov Karlsson jag tror så skriver han om mina gamla hemtrakter. Jag har en novellsamling som heter "Västmanland" i min hylla som jag tror han har skrivit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är han. Jag har en oläst här som heter Italienaren, som jag tänkte fortsätta med vid tillfälle.

      Radera
    2. Då har jag också läst Porslinsfasaderna av honom. Han ligger väldigt nära mustig skröna, men jag tyckte den var småtrevlig.

      Radera
    3. Jag kan uppskatta en mustig skröna ibland, så det låter lovande. :)

      Radera