torsdag 1 november 2018

268. Linda Skugge: Den tropikgröna soffan



På den tiden Linda Skugge bloggade, det vill säga fram till 2007, hörde jag milt uttryckt inte till hennes främsta fans. Något ironiskt är det att jag fortfarande ibland lagar en fiskgratäng som hon tipsade om där, sammanfattningsvis ett fiskblock som man täcker med en blandning av ett paket krossade tomater och en stor burk keso.

När jag förra året läste en Novellix-novell av henne var jag inte överförtjust, men den här radionovellen hade inga av de nackdelar jag har förknippat med henne, utan att jag för den skull är beredd att utnämna den till veckans bästa. Den tropikgröna soffan står hos två parterapeuter som dessutom är ett par utanför terapin. Dock verkar de inte bedriva terapin i par, så som Johan Ulvesons och Ann Petréns rollfigurer i Bonusfamiljen. Det är förstås upplagt för drama, särskilt som de har finansierat köpet med SMS-lån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar