torsdag 13 juni 2013

40. Årets rysare 8


Något i den här samlingen har jag läst för länge sedan, eftersom den också fanns i mitt barndomshem. Jag kände, förutom omslaget, väl igen den första som handlar om en man som är övertygad om att han har fått tillbaka en annan bil än sin egen i ett parkeringshus, men det är inte säkert att jag då kom längre än den. Nu är en av mina favoriter en berättelse om en man som varje morgon vaknar med ett nytt färskt operationsärr och har förlorat någon oviktig kroppsdel, till exempel blindtarmen. Den slutar kanske inte alldeles lyckligt.

Och även här verkar det som om den som översatt från danska inte är så duktig. Jag är kanske inte expert, men jag vet i alla fall att det på svenska heter jeans och inte cowboybyxor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar