torsdag 24 december 2020

222. Alex Schulman: I jultidningarnas tid



De flesta medier bjuder på julnovell numera, känns det som, även om inte alla dagstidningar låter dem ligga framför betalväggen. Den här kan man i alla fall läsa här utan att vara prenumerant.

Situationen med jultidningsförsäljning känner säkert många av oss igen. Själv har jag aldrig sålt, men det kom ju alltid någon och ringde på och ville sälja - som jag minns det från min uppväxt var det tät trafik och hög konkurrens under de år då bostadsområdet var som barntätast.

Den här försäljaren har fått sällskap av sin pappa, eftersom mamman/hustrun inte släpper iväg en åttaåring ensam. Det är en aspekt som jag inte har tänkt på tidigare, men som förstås är aktuell på ett sätt som den inte var förr. Den här åttaåringen är heller inte någon riktig försäljartyp, verkar det som när de går runt. Sedan händer det något ganska sent i historien, i det sista hemmet de besöker, och det sticker jag ut hakan och säger att jag inte alls begriper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar