fredag 20 juli 2018

158. Ian Edginton och I. N. J. Culbard: Baskervilles hund


Mest imponerad av den här serieversionen av Baskervilles hund är jag av hur ljuset används för att skapa miljöer, som till exempel här, där Holmes och Watson är inne i sitt brasupplysta rum på Baker Street och deras besökare är på väg ut i den skumma trappan:


Sedan är själva hunden inte heller dåligt återgiven:


Jag hade skam till sägandes glömt det mesta av den här historien, men är säker på att jag har läst den förr, om än för några decennier sedan. (Däremot har jag vad jag minns aldrig hört till dem som undrar när den där Ville med baskern ska komma in i handlingen.) Och jag tror bestämt också att jag har sett den på TV med Jeremy Brett, som är min generations Sherlock Holmes, även om jag också uppskattar Benedict Cumberbatch i Sherlock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar