tisdag 19 mars 2019

65. Lee Child: The Christmas Scorpion

The Christmas Scorpion - Lee Child

Lee Childs serie om Jack Reacher är, om jag har förstått det rätt, uppe i tjugotre böcker, noveller oräknade. Det är lite för många för att jag ska vilja samla mig till att börja, så jag nosade runt och hittade denna separat publicerade julnovell. Det första jag inser och blir överraskad av är att jag är ovan vid amerikansk engelska i ljudboksformat, men det går förstås att komma över. Själva berättelsen är julig och snöig trots att den utspelar sig i södra Kalifornien, men knappt har den kommit igång förrän den är slut, känns det som. Och så tror jag att det hade varit bättre om man hade känt Reacher tidigare, utan att riktigt kunna peka på vad det är som ger det intrycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar